Lecseréli az állam a távolsági intercity flotta kétharmadát

A kormány elfogadta a Technológiai és Ipari Minisztérium előterjesztését, a ma megjelent kormányhatározat szerint 39 plusz opcionálisan 10 új, korszerű, vezérlőkocsival együtt legalább 7 kocsis távolsági szerelvény és 50, elsősorban hozzájuk való (de más vonatokban is használható) Siemens Vectron mozdony beszerzéséről döntött az idén megkötött keretszerződés terhére – jelentette be Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár.

Vitézy állítása szerint ez a beszerzés „az összes hazai távolsági vonalon megoldja a távolsági járművek problémáját”. A tervek szerint „a Budapestről Miskolcot, Nyíregyházát, Debrecent és Szolnokot felfűző kör-IC-ben, Pécsre, Kecskeméten át Szegedre, Győrön át az ÖBB vonataival vegyesen Bécsbe, a Balaton déli partjára és az északi parti vonal villamosítása után az északi partra, Prágába, Varsóba, Belgrádba és a jövőben tovább, akár a Balkán déli államai felé ezek az új, zárt ingavonatok járnak majd” – írta az államtitkár.

A kormányhatározat szerint a közbeszerzési eljárást még idén meg kell indítani a 39+10 szerelvényre, ami összesen több mint 380 darab kocsit jelent majd. Vagyis a teljes MÁV-Start IC távolsági flotta bő kétharmadát lecserélnék, ami már egyébként is elöregedett.

Legfrissebb hírek

central-0791745314-e1712663681363-1024x576

Érkezik az év hidegfrontja, hó is eshet

kövess minket