Kiderült, mennyibe kerülhet majd a Netflix olcsóbb, de reklámokkal felvértezett előfizetési csomagja

A Netflix válságkorszakát éli, úgyhogy kénytelen lesz bevezetni az olcsóbb, de reklámokkal teletűzdelt csomagot. Ez 2023 elején érkezik, és egy jelentésből kiderült, mennyibe kerülhet: 7–9$-ba.

Megbízható forrásokra támaszkodva Bloomberg jelentette, hogy a Netflix ezt az árazást fontolgatja, azaz 7 és 9 dollár / hó közötti áron juthatunk majd hozzá az olcsóbb, hirdetésekkel felvértezett előfizetői csomaghoz. Ez jelenlegi árfolyamon 2891–3717 forintot jelent. Egyelőre ugyebár alap, standard és prémium csomagok léteznek: az alap 9,99$ (2490 Ft), a standard 15,49$ (3490 Ft), a prémium pedig 19,99$ (4490 Ft). Szóval dollárban mérve a reklámos, olcsóbb csomag nagyjából a fele a standard jelenlegi, amerikai árának, és minden bizonnyal, ha nálunk is bevezetik ezt, akkor ennek megfelelően, arányosan fog alakulni az árazás. A Netflix célja az, hogy a reklámokért cserébe továbbra is megfelelő minőségű, élvezetes film- vagy sorozatélményben legyen része a felhasználónak.

A Bloomberg jelentése szerint is nagyjából óránként összesen 4 perc reklámot tervez bevezetni a Netflix a kérdéses csomagba, ami jóval kevesebb, mint a kábeltévéken, ahol óránként 10–20 percet vesznek el a nézőktől a reklámok. Az egész úgy fog kinézni, hogy az adott tartalom előtt vagy közben kapunk hirdetéseket, tehát az nem opció, hogy csak akkor, ha már megy a stáblista, úgy nem is lenne nagyon értelme a reklámozásnak. A reklámok rövidek és szolidak lesznek, nem érzik majd tehernek az előfizetők, valamint elkerülik az idegesítő ismétlődéseket, legalábbis ez az ígéret. Első körben biztosan nem lesznek hirdetések a gyerekprogramokban és a saját gyártású filmekben (a sorozatokban igen), valamint általában inkább a régi tartalmakat, semmint az újakat terhelnék meg reklámokkal. Ennek kivitelezését a Microsoft fogja végezni, amivel a Netflix megállapodást kötött, mivel a techóriás az utóbbi években jelentős hatalomra tett szert a reklámiparban.

Kísérleti jelleggel hat régióban már az év utolsó három hónapjában bevezetik ezt a csomagot, de erre széles körben csak 2023 elején kerül sor. Persze a Bloomberg forrásai hangsúlyozták, hogy ezek még inkább csak tervek, sok minden változhat a közeljövőben. Mindenesetre ez az új program globálisan évi 8500M$-t termelhet a Netflixnek 2027-ig az előfizetésekből és a reklámokból egyaránt a Bloomberg cikkében hivatkozott Ampere Analytics szerint.

ign.com

Legfrissebb hírek

Kötelező szabadságra küldik a minisztériumok és kormányhivatalok dolgozóit az év végén

Kötelező szabadságra küldik a minisztériumok és kormányhivatalok dolgozóit az év végén

kövess minket

X