A Squid Game mentette meg a Netflixet?

A Netflix több évig, szinte egyeduralkodó volt a sorozat streaming piacon, azonban az utóbbi időben elkezdett megjelenni több komoly kihívó is, elég csak az Amazon Primera vagy az AppleTV -re gondolni. Ahogy egyre inkább élesedik a más szolgáltatók ellen folytatott harc, úgy egyre nehezebb megtartani a már megszerzett előfizetőket is.

A 2020-as járvány alatt a Netflix 37 millió új feliratkozóra tett szert, de a 2021-es évben a vírus miatt kialakult sorozat/ film hiány a Netflixet is utolérte. Az idei második negyedéves jelentésükben jól látható, hogy csak az észak amerikai piacon 430 ezer feliratkozót vesztettek, ami több az előzetesen becsültnél. Mindezt úgy, hogy közben más szolgáltatók, lassan de biztosan növekedtek.

A Squid Game nem is jöhetett volna jobbkor a vállalatnak, hiszen egy negatívabb jelentés után a negyedik negyedév ugrásszerű növekedést mutathat az előzetes becslések alapján. A sorozat az oldal legsikeresebbje lett rövid időn belül és a szeptember 17. -ei megjelenése óta minimum 111 millió felhasználói fiók látta. A műsor sikerét követően a Netflix részvények árfolyama is rekord magas árat ért el a maga 661,42 dolláros árával. A harmadik negyedévben, ugyan növekedett a vállalat de a streaming piacon a részesedésük 45,8%volt, ami számukra rekord alacsonynak számít.

A Netflix továbbra is a sereghajtó szolgáltató annak ellenére, hogy a nagy egészben a részesedésük csökken, hiszen felhasználók számában továbbra is növekednek, főleg, hogy most az ázsiai régióban is sok embert értek el, ahol eddig ez nem volt jellemző. A streaming szolgáltatónak ez egy új piac hatalmas lehetőségekkel.

Pataki Gergő

Forrás: Observer.com

Legfrissebb hírek

teherautó (1)

Súlykorlátozást vezetnek be Szolnok és Jászberény között

kövess minket